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Didattica delle lingue

Tombule di peraulis
Zûc util par insiorâ il vocabolari

Scuele Primarie di Cjiscjerne, classe 2

I fruts di seconde e àn visitât Cjase Cocel, a Feagne.

La visite e je stade un viaç fat cu la machine dal timp: tancj di lôr a no vevin mai viodût une cjase cul pedrât par tiere, il seglâr di piere, il fogolâr; a no cognossevin i imprescj dal contadin, dal fâri, dal mulinâr.

E cussì tantis peraulis furlanis a àn sunât di gnûf, ancje par chei fruts che a fevelin furlan in famee.

Par fortune i voi a àn fotografât une vore di robis, e ancjetantis la machine fotografiche! A scuele i fruts lis àn dissegnadis e piturâdis. E par cirî di visâsi i nons o vin pensât di zuâ di tombule.

Ogni frut al à preparât dos cartelis, sielzint i ogjets a plasê. La mestre invessit e à scrit ducj i nons suntun cartelon, e ancje sui cartelins par dopo pescjâju.

Sintint la peraule pronunziade de mestre, i fruts a vevin di controlâ se su lis lôr cartelis al jere dissegnât l'ogjet corispondent, e in câs cuvierzilu cuntun tocut di cjarte.

Al vinceve chel che par prin al faseve tombule, vint dissegnât e cognossût dutis lis robis nomenadis.

Tombola di parole
Gioco utile ad arricchire il lessico

Scuola primaria di Cisterna, classe seconda

I bambini di seconda hanno visitato Cjase Cocel, a Fagagna.

La visita è stata un viaggio fatto con la macchina del tempo: molti alunni non avevano mai visto una cucina col pavimento in sasso, il lavello di pietra e il focolare; non conoscevano gli attrezzi del contadino, del fabbro, del mugnaio.

E così tante parole friulane sono risultate nuove, anche per coloro che in famiglia parlano in friulano.

Per fortuna gli occhi hanno fotografato moltissimi oggetti, e altrettanti la macchina fotografica!

A scuola i bambini li hanno disegnati e colorati. E per cercare di ricordare i nomi, abbiamo pensato di giocare a tombola.

Ciascun bambino ha preparato due cartelle, scegliendo gli oggetti a piacere. La maestra ha invece scritto su un cartellone tutti i nomi, riportandoli anche sui cartellini che poi avrebbe pescato.

Sentendo la parola pronunciata dalla maestra, i bambini dovevano controllare se nelle loro cartelle c'era disegnato l'oggetto corrispondente, ed eventualmente coprirlo con un pezzetto di carta.

Vinceva chi per primo faceva tombola, avendo disegnato e riconosciuto tutte le parole nominate.

Lis cartelis - Le cartelle

Cartella 1 Cartella 2 Cartella 3 Cartella 4 Cartella 5 Cartella 6 Cartella 7 Cartella 8 Cartella 9 Cartella 10 Cartella 11 Cartella 12 Cartella 13 Cartella 14 Cartella 15 Cartella 16 Cartella 17 Cartella 18 Cartella 19 Cartella 20 Cartella 21 Cartella 22 Cartella 23 Cartella 24 Cartella 25 Cartella 26 Cartella 27 Cartella 28 Cartella 29 Cartella 30 Cartella 31 Cartella 32 Cartella 33 Cartella 34 Cartella 35 Cartella 36 Cartella 37 Cartella 38 Cartella 39 Cartella 40

Il cartelon - Il cartellone

Cartella 37

Zûc di fâ cul computer, util par insiorâ il vocabolari

Chest al è un altri zûc che al pues judâ a imparâ peraulis furlanis o ancje usâ i fruts a doprâ chês justis.

Lis fotografiis e son stadis scatadis dai fruts a Cjase Cocel.

Gioco on line, utile ad arricchire il lessico

Questo è un altro gioco che può agevolare la memorizzazione di parole friulane o anche abituare i bambini ad usare quelle proprie della lingua.

Le fotografie sono state scattate dai bambini a Cjase Cocel.

pagjinis dal zûc - pagine del gioco

Immagine della testata in alto: Panorama da Arcano Superiore
Per gentile concessione dell'autore, Vittorio Sgoifo socio del Circolo Fotografico "Ernesto Battigelli" di San Daniele del Friuli