Scuele Primarie di Cjiscjerne, classe 2
I fruts di seconde e àn visitât Cjase Cocel, a Feagne.
La visite e je stade un viaç fat cu la machine dal timp: tancj di lôr a no vevin mai viodût une cjase cul pedrât par tiere, il seglâr di piere, il fogolâr; a no cognossevin i imprescj dal contadin, dal fâri, dal mulinâr.
E cussì tantis peraulis furlanis a àn sunât di gnûf, ancje par chei fruts che a fevelin furlan in famee.
Par fortune i voi a àn fotografât une vore di robis, e ancjetantis la machine fotografiche! A scuele i fruts lis àn dissegnadis e piturâdis. E par cirî di visâsi i nons o vin pensât di zuâ di tombule.
Ogni frut al à preparât dos cartelis, sielzint i ogjets a plasê. La mestre invessit e à scrit ducj i nons suntun cartelon, e ancje sui cartelins par dopo pescjâju.
Sintint la peraule pronunziade de mestre, i fruts a vevin di controlâ se su lis lôr cartelis al jere dissegnât l'ogjet corispondent, e in câs cuvierzilu cuntun tocut di cjarte.
Al vinceve chel che par prin al faseve tombule, vint dissegnât e cognossût dutis lis robis nomenadis.
Scuola primaria di Cisterna, classe seconda
I bambini di seconda hanno visitato Cjase Cocel, a Fagagna.
La visita è stata un viaggio fatto con la macchina del tempo: molti alunni non avevano mai visto una cucina col pavimento in sasso, il lavello di pietra e il focolare; non conoscevano gli attrezzi del contadino, del fabbro, del mugnaio.
E così tante parole friulane sono risultate nuove, anche per coloro che in famiglia parlano in friulano.
Per fortuna gli occhi hanno fotografato moltissimi oggetti, e altrettanti la macchina fotografica!
A scuola i bambini li hanno disegnati e colorati. E per cercare di ricordare i nomi, abbiamo pensato di giocare a tombola.
Ciascun bambino ha preparato due cartelle, scegliendo gli oggetti a piacere. La maestra ha invece scritto su un cartellone tutti i nomi, riportandoli anche sui cartellini che poi avrebbe pescato.
Sentendo la parola pronunciata dalla maestra, i bambini dovevano controllare se nelle loro cartelle c'era disegnato l'oggetto corrispondente, ed eventualmente coprirlo con un pezzetto di carta.
Vinceva chi per primo faceva tombola, avendo disegnato e riconosciuto tutte le parole nominate.
Chest al è un altri zûc che al pues judâ a imparâ peraulis furlanis o ancje usâ i fruts a doprâ chês justis.
Lis fotografiis e son stadis scatadis dai fruts a Cjase Cocel.
Questo è un altro gioco che può agevolare la memorizzazione di parole friulane o anche abituare i bambini ad usare quelle proprie della lingua.
Le fotografie sono state scattate dai bambini a Cjase Cocel.