Vai direttamente al contenuto principale
Ora sei in: home > didattica delle lingue > Tire e Mole
Logo di CollinRete

Didattica delle lingue

Tire e Mole

Scuola Primaria di Santo Stefano di Buja - classe seconda

Anno scolastico 2011/2012

Noi bambini di classe seconda della scuola primaria di Santo Stefano, abbiamo realizzato questo libretto durante alcuni pomeriggi di quest’anno scolastico.

La simpatica canzoncina di "Tire e Mole" che abbiamo disegnato è una delle canzoni popolari che si cantavano qualche tempo fa e che la nostra esperta di musica ci ha proposto per impararne ritmi e melodia.

Così, visto che ci piaceva, ma non tutti conoscevamo la lingua friulana, abbiamo deciso insieme alla maestra di italiano, di lavorarci su, traducendola per meglio capire alcuni termini e per immaginare cosa combinavano questi due fratelli.

Abbiamo suddiviso le varie sequenze della canzone e aggiunto il dialogo; non è stato proprio facile inventarlo in friulano perché alcune parole sono completamente diverse dalla lingua italiana, ci è capitato talvolta, non solo di sbagliare termini o accenti lunghi, ma anche di sorridere …

Alla fine abbiamo raccolto i vari disegni nel libretto che potete vedere qui sotto!

Buona lettura!

Tire e Mole si trova, con altri canti, nel libro "CJANTIS E RIMAROLIS par frutins" di Alessandra Kersevan, pubblicato dall'Università di Udine.

Nô fruts di seconde de scuele primarie di Sant Scjefin o vin fat chest librut vie pal dopodimisdì di cualchi zornade dilunc di chest an scolastic.

La cjançonute di "Tire e Mole" che o vin disegnade e je une des tantis cjançons popolârs che si cjantavin un pôc di timp indaûr e che la nestre esperte di musiche Elisabetta nus à proponût par imparâ ritmis e melodiis.

Cussì, viodût che nus plaseve, ma che no ducj o savevin il furlan, o vin decidût cu la mestre di talian, di lavorâi un tic parsore, tradusintle par capî miôr cualchi peraule e par imagjinâ ce che a cumbinavin chescj doi fradis.

O vin dividût lis secuencis de cjançon e zontât il dialic; nol è stât propit facil inventâlu par furlan, parcè che cualchi peraule e je propit diferente dal talian; nus è capitât cualchi volte no nome di sbaliâ peraulis o acents luncs, ma ancje di riduçâ…

Ae fin o vin racuelts i dissens intal librut che o podês viodi chi sot.

Buine leture!

Tire e Mole  si cjate, cun altris cjantis, intal libri "CJANTIS E RIMAROLIS par frutins" di Alessandra Kersevan, publicât de Universitât di Udin.

cliche su lis figuris par ingrandîlis

Librut, pagjine 1 Librut, pagjine 2 Librut, pagjine 3 Librut, pagjine 4 Librut, pagjine 5 Librut, pagjine 6 Librut, pagjine 7 Librut, pagjine 8 Librut, pagjine 9

Immagine della testata in alto: Panorama da Arcano Superiore
Per gentile concessione dell'autore, Vittorio Sgoifo socio del Circolo Fotografico "Ernesto Battigelli" di San Daniele del Friuli