Didattica delle lingue
Zuìn cui numars
Scuele Primarie di Rivis D'Arcjan, classe 3
Chest percors didatic al è stât inviât cu la classe tierce, de scuele primarie di Rivis, cul model educatîf " une situazion - une lenghe".
Contest: La maiorance dai arlêfs e capìs avonde la lenghe furlane, ma pal solit no le dopre par felelâ in mȗt spontani. La mestre e lavore pal prin an cui fruts de classe e e je impegnade nome tes ativitâts di furlan.
Obietîfs dal progjet:
- Potenziâ lis capacitâts di scoltâ, la comprension e la produzion in lenghe furlane.
- Formulâ ipotesis su la lenghe scrite e sperimentâ lis primis formis di comunicazion midiant la scriture, doprante ancje lis tecnologjiis.
Obietîfs di lenghe furlane:
- Potenziâ lis capacitâts di scoltâ e capî la lenghe orâl.
- Potenziâ la capacitât di comunicâ in lenghe furlane.
- Incressi il repertori lessicâl.
- Tacâ a doprâ la lenghe scrite ( par lei e par scrivi).
- Inviâsi a cognossi elements de grafie uficiâl ( ȗs dal acent lunc o dopli)
Teme de unitât di lavôr: I numars dal un al dîs.
Ativitâts:
- Scolte di contis sui numars e organizazion di zȗcs tal curtil de scuele, te palestre, te aule.
- Leture, ilustrazion, memorizazion di contis e tiriteris sui numars.
- Individuazion dai numerâi intai tescj e ativitâts di cont, leture e scriture.
- Preparazion,cul ordenadôr, di cartelins ilustrâts cui numars, di picjâ te aule.
- Ativitâts su schedis, cui bêçs, cui materiâi.
- La cognossince de grafie uficiâl, riflession linguistiche sul ȗs dal acent lunc, ricercje di peraulis in rime par rinfuarçâ lis abilitâts di discriminazion tal scoltâ, di leture e di scriture.
Giochiamo coi numeri
Scuola primaria di Rive D'Arcano, classe 3
Questo percorso didattico è stato avviato con gli alunni della classe terza della scuola primaria di Rive d’ Arcano, con la modalità “ una situazione- una lingua”.
Contesto: La maggior parte degli alunni comprende sufficientemente la lingua friulana, ma non la usa spontaneamente per esprimersi. L’insegnante lavora per il primo anno con il gruppo classe e segue gli alunni solo per le attività in/ di lingua friulana.
Obiettivi del progetto:
- Potenziare le abilità di ascolto, la comprensione e la produzione in lingua friulana.
- Formulare ipotesi sulla lingua scritta e sperimentare le prime forme di comunicazione in lingua scritta, usando anche le nuove tecnologie.
Obiettivi linguistici:
- Potenziare le capacità di ascoltare e di comprendere la lingua friulana.
- Potenziare le capacità di comunicare in lingua friulana.
- Arricchire il lessico.
- Avviarsi ad utilizzare la lingua scritta ( lettura-scrittura).
- Iniziare a conoscere ed usare alcuni elementi della grafia ufficiale ( uso dell’accento circonflesso)
Contenuti: La numerazione progressiva e regressiva entro il dieci.
Attività:
- Ascolto e memorizzazione di conte sui numeri ed effettuazione di attività ludiche organizzate (nel cortile della scuola, in palestra, in aula).
- Lettura, rappresentazione iconica, memorizzazione di conte e filastrocche sui numeri.
- Individuazione dei numerali nei testi, utilizzo degli stessi per contare, leggere e scrivere.
- Predisposizione di cartelloni murali sui numeri, con l’uso del computer.
- Attività su schede, con l’utilizzo del denaro e di materiale concreto.
- Attività di riflessione linguistica sull’uso delle vocali lunghe, ricerca di parole in rima per rinforzare la discriminazione nell’ascolto, nella lettura e nella scrittura.
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