Vai direttamente al contenuto principale
Ora sei in: home > didattica delle lingue > Zuìn cui numars - Giochiamo coi numeri
Logo di CollinRete

Didattica delle lingue

Zuìn cui numars

Scuele Primarie di Rivis D'Arcjan, classe 3

Chest percors didatic al è stât inviât cu la classe tierce, de scuele primarie di Rivis, cul model educatîf " une situazion - une lenghe".

Contest: La maiorance dai arlêfs e capìs avonde la lenghe furlane, ma pal solit no le dopre par felelâ in mȗt spontani. La mestre e lavore pal prin an cui fruts de classe e e je impegnade nome tes ativitâts di furlan.

Obietîfs  dal progjet:

  • Potenziâ  lis capacitâts di scoltâ, la comprension e la produzion in lenghe furlane.
  • Formulâ ipotesis su la lenghe scrite e sperimentâ lis primis formis di comunicazion midiant la scriture, doprante ancje lis tecnologjiis.

Obietîfs di lenghe furlane:

  • Potenziâ lis capacitâts di scoltâ e capî la lenghe orâl.
  • Potenziâ la capacitât di comunicâ in lenghe furlane.
  • Incressi il repertori lessicâl.
  • Tacâ a doprâ la lenghe scrite ( par lei e par scrivi).
  • Inviâsi a cognossi elements de grafie uficiâl ( ȗs dal acent lunc o dopli)

Teme de unitât di lavôr: I numars dal un al dîs.

Ativitâts:

  • Scolte di contis sui numars e organizazion di zȗcs tal curtil de scuele, te palestre, te aule.
  • Leture, ilustrazion, memorizazion di contis e tiriteris sui numars.
  • Individuazion dai numerâi intai tescj e ativitâts di  cont, leture e scriture.
  • Preparazion,cul ordenadôr, di  cartelins ilustrâts cui numars, di picjâ te aule.
  • Ativitâts su schedis, cui bêçs, cui materiâi.
  • La cognossince de grafie uficiâl, riflession linguistiche sul ȗs dal acent lunc, ricercje di peraulis in rime par rinfuarçâ lis abilitâts di discriminazion tal scoltâ, di leture e di scriture.

 

Giochiamo coi numeri

Scuola primaria di Rive D'Arcano, classe 3

Questo percorso didattico è stato avviato con gli alunni della classe terza della scuola primaria di Rive d’ Arcano, con la modalità “ una situazione- una lingua”.

Contesto: La maggior parte degli alunni comprende sufficientemente la lingua friulana, ma non la usa spontaneamente per esprimersi. L’insegnante lavora per il primo anno con il gruppo classe e segue gli alunni solo per le attività in/ di lingua friulana.

Obiettivi del progetto:

  • Potenziare le abilità di ascolto, la comprensione e la produzione in lingua friulana.
  • Formulare ipotesi sulla lingua scritta e sperimentare le prime forme di comunicazione in lingua scritta, usando anche le nuove tecnologie.

Obiettivi linguistici:

  • Potenziare le capacità di  ascoltare e di comprendere  la lingua friulana.
  • Potenziare le capacità di comunicare in lingua friulana.
  • Arricchire il lessico.
  • Avviarsi ad utilizzare la lingua scritta ( lettura-scrittura).
  • Iniziare a conoscere ed usare alcuni elementi della grafia ufficiale ( uso dell’accento circonflesso)

Contenuti: La numerazione progressiva e regressiva entro il dieci.

Attività:

  • Ascolto e memorizzazione di conte sui numeri ed effettuazione di attività ludiche organizzate (nel cortile della scuola, in palestra, in aula).
  • Lettura, rappresentazione iconica, memorizzazione di conte e filastrocche sui numeri.
  • Individuazione dei numerali nei testi, utilizzo degli stessi per contare, leggere e scrivere.
  • Predisposizione di cartelloni murali sui numeri, con l’uso del computer.
  • Attività su schede, con l’utilizzo del denaro e di materiale concreto.
  • Attività di riflessione linguistica sull’uso delle vocali lunghe, ricerca di parole in rima per rinforzare la discriminazione nell’ascolto, nella lettura e nella scrittura.

clic per ingrandire le immagini

Contis par zuiâ La balade dai numars Conte, conte Lei i numars e cîr la peraule in rime Conte lis robis e met une crosute sul numar just Conte dal ledrôs Sudoku par furlan

-documento in formato pdf-

Immagine della testata in alto: Panorama da Arcano Superiore
Per gentile concessione dell'autore, Vittorio Sgoifo socio del Circolo Fotografico "Ernesto Battigelli" di San Daniele del Friuli