Vai direttamente al contenuto principale
Ora sei in: home > scienza in rete > la ue e il vin
Logo di CollinRete

Scienza in rete

La ue e il vin

Scuola Primaria di Treppo Grande, classi prima e seconda

Il percors su la ue e il vin al è stât puartât indenant  al inizi dal an cu lis classis prime e seconde de scuele primarie di Trep.

Lis ativitâts a son stadis  diversificadis ma cun moments in comun ancje par favorî  la integrazion dai plui piçui. Par esempli  i fruts a son stâts insieme intal vignâl  di Renzo a cjalâ (soredut a cerçâ la ue!) e a fâi domandis ; a àn viodude la sô cantine, imparât a cognossi i nons dai machinaris e dai imprescj par lavorâ la ue, po dopo a àn ancje provât a fâ il vin a scuele.

Imprescj par lavorâ la ue

I obietîfs a son stâts une vore trasversâi:  di chei  educatîfs (come favorî la socializazion e imparâ lis regulis di comportament in lûcs e moments diferents), a chei plui specifics dal imparâ la lenghe (scoltâ e capî, verbalizâ, imparâ i termins specifics di chest setôr di ativitât sedi par talian che par furlan), a chei dissiplinârs di tecnologje e storie, a chei  trasversâi di acuisizion des abilitâts di scriture (pregrafisims, ativitât motorie e di motricitât fine).

Lis schedis di lavôr di ogni frut a son stadis racueltis intun fassicul.

Il percorso sull’uva e il vino è stato condotto all’inizio dell’anno scolastico con le classi prima e seconda della scuola primaria di Treppo Grande.

Le attività sono state diversificate per le due classi, ma con momenti condivisi anche per favorire l’integrazione dei più piccoli. Per esempio i bambini hanno visitato assieme il vigneto di Renzo per osservare (soprattutto per assaggiare l’uva!) e per fargli domande; hanno visitato la sua cantina, imparato a conoscere i nomi degli strumenti e dei macchinari usati per la lavorazione dell’uva e successivamente hanno anche provato a fare il vino a scuola.

I bambini hanno visitato il vigneto

Gli obiettivi sono stati molto trasversali: da quelli educativi (favorire la socializzazione ed imparare le regole di comportamento in luoghi e momenti diversi), a quelli più specifici dell’imparare la lingua (ascoltare e comprendere, verbalizzare, imparare i termini specifici di questo settore di attività sia in italiano che in friulano), a quelli disciplinari di tecnologia e storia, a quelli trasversali di acquisizione delle abilità per la scrittura (pregrafismo, attività motorie e di motricità fine).

Le schede di lavoro di ogni bambino fanno poi formato un fascicolo personale.

clic sulle immagini per ingrandirle

Copertine dal fassicul par fâ la copertine lis parts de plante par fâ il vin (schede A) par fâ il vin (schede B) imprescj e funzions imprescj e machinaris par fâ il vin (schede A) imprescj e machinaris par fâ il vin (schede B)

Immagine della testata in alto: Panorama da Arcano Superiore
Per gentile concessione dell'autore, Vittorio Sgoifo socio del Circolo Fotografico "Ernesto Battigelli" di San Daniele del Friuli