Vai direttamente al contenuto principale

"Di dut (e di pui) " Stories di princips, drâcs, gjats, surîs e madracs

torne ta pagjine di prime

Il cjan, la volp e l’acuilote

Scuele medie di Sedean – classe 1A

Intun puest che a si cjate tal bosc, a jere une fatorie e il comandant al jere un gros cjan neri, che a si clamave Valz. Al ere famôs parcè che cun lui a fâ di guardian, nissun lari al jere mai rivât a robâ tancj poleçuts che a veve la fatorie.

Un dì, però, une grosse acuilote, che a jere famose par la sô velocitât e agjilitât, a decidè di fâ il grant colp ta la fatorie par robâ i poleçuts. A jere za dongje dai poleçuts, cuant che Valz la cjapà. Però une zovine volp (vecje compagne), che a jere famose par la sô furbizie, a decidè di progjetâ un plan par liberâ l’acuilote.

Tal scûr a jere rivade ta la stanzie da l’acuilote; ma no rivà nancje a fâ un pas che a si cjatà devant Valz rabiât neri. La volp a contà bausiis e a contà a Valz che 100 volps a rivavin par fâ scorsadis ta la fatorie. Il cjan, stupit, al colà ta la bausie e al le di four. Cuant che Valz al tornà indavour, la volp a jere scjampade za cu l’acuilote.

Chiste conte a nus insegne che no a je simpri la fuarce a vê la miôr su la furbizie, ma la buine fede a vê la miôr su l’astuzie.

torne ta pagjine di prime

Fruts das scueles di Sedean, Cosean e Flaiban