Vai direttamente al contenuto principale

area studenti

anno scolastico 2015/2016

Istituto Comprensivo di Basiliano e Sedegliano

Timp di îr, timp di vuê

A scuele i fruts a incuintrin dispès il timp: cuant che a studîn i verbs al passât, al presint e al futûr, cuant che a imparin la storie dal omp, cuant che a lein une flabe o une conte. Il timp al è un concet impuartant, ma par i fruts al è une vore intrigôs.
Cussì si è pensât di figurâsi une machine dal timp plui lente che nus fasi incuintrâ i nostris nonos cuant che a jerin fruts.

Durante questo anno scolastico in italiano abbiamo affrontato lo studio dei verbi al tempo presente, al passato e al futuro. Anche per la storia il tempo ci ha fatto compagnia, mentre imparavamo come gli uomini sono cambiati nel corso di milioni di anni attraverso modificazioni, invenzioni e scoperte. È un tempo lontanissimo, affascinante, ma difficile da comprendere per noi bambini. Così, approfittando del nuovo progetto d’Istituto per la lingua friulana, abbiamo immaginato una macchina del tempo meno veloce, che ci portasse al tempo dei nonni e dei bisnonni per confrontare la vita di un bambino di oggi con quella di ieri.

Sielç la tô machine dal timp e scomençe a viazâ.

Scegli la tua macchina del tempo e comincia a viaggiare.

01 02 03 04 05 06 07 08

Îr, vuê, doman. Ognidun al à la sô machine dal timp. Cualchidune nus puarte indaûr e si clamin ricuârds, altres nus puartin indenant e si clamin siums.

Ieri, oggi, domani. Abbiamo tutti le nostre macchine del tempo. Alcune ci portano indietro, e si chiamano ricordi, altre ci portano avanti e si chiamano sogni.

Un viaç intal passât  Interviste ai nonos

Un viaggio nel passato - Intervista ai nonni

Il zûc La famee I amîs I amîs 02 La scuele La scuele 02 Il timp libar Il timp libar 02 Il timp libar 03

Un viaç cun la fantasie dai fruts di vuê

I nonos nus àn contât che di fruts a vevin pôcs zuiatui, no jere la television e nancje il computer. No podevin comprasi i fumuts o i libris di aventuris. Nô, invezit, o vin tantis pussibilitâts par divertissi e par viazâ cun la fantasie a traviers i programs televisîfs, i zucs virtuâi e i film. Culì o presentin i nestris personaçs preferîts.

Un viaggio con la fantasia dei bambini di oggi

I nonni ci hanno raccontato che al tempo in cui erano bambini avevano pochi giocattoli, non c’era la televisione e neppure il computer. Non avevano la possibilità di comprarsi i fumetti o i libri di avventura. Noi, invece, abbiamo tante occasioni per divertirci e per viaggiare con la fantasia attraverso i programmi televisivi, i giochi virtuali e i film. Qui presentiamo i nostri personaggi preferiti.

Ciottolina Art Attak Calimero Pizza Stive Trilli Spongebob Barbie Ciuchino Lis cevolutis Kung Fu Panda 3 Po

Par cumò il nestri viaç si ferme. La scuele a je finide e si vâ in vacance. A riviodisi a setembar cun gnovis scuviertis par grancj e piçui.

Per ora il nostro viaggio si ferma qui. La scuola è finita e si va in vacanza. Arrivederci a settembre con nuove scoperte per grandi e piccoli.