Vai direttamente al contenuto principale

area studenti

anno scolastico 2015/2016

Istituto Comprensivo di Basiliano e Sedegliano

Visita alla mostra "Soli di notte" a Villa Manin

Un tuffo nel colore

La classe quarta della scuola primaria di Cisterna ha raccolto le sue impressioni dopo aver visitato a Villa Manin, insieme ai bambini più grandi della scuola dell’Infanzia, la mostra “Soli di notte” del pittore spagnolo Joan Mirò.

Un scjuc intal colôr

La classe quarte de scuele primarie di Ciscjerne e à dat dongje lis sôs impressions dopo vê visitât a Ville Manin la mostre “Soli di notte” dal pitôr spagnûl Joan Mirò.

Villa Manin - La facciata Villa Manin - le barchesse 1 Villa Manin - le barchesse 2

Perché è stato scelto questo titolo?

Soli di notte

Con gli occhi di Mirò
puoi avventurarti
senza paura nel buio
della notte e scoprire
che puoi vedere
più lontano che di giorno,
perché solo di notte
si vedono le stelle.

(tratto da “Con gli occhi di Mirò” di Paola Franceschini Artebambini)

Parcè isal stât sielzût chest titul?

“Soli” di gnot

Cun i voi di Mirò
tu podis aventurati
cence pôre intal scûr
de gnot e discuvierzi
che tu podis viodi
plui lontan che di dì
parcè sol di gnot
si viodin lis stelis.

(cjapât su da “Con gli occhi di Mirò” di Paola Franceschini  Artebambini)

Chi era Joan Mirò

Era un pittore spagnolo, nato a Barcellona nel 1893 e morto a Palma di Maiorca nella notte di Natale del 1983. Era figlio di un orologiaio e cominciò a dipingere all’età di otto anni.

Adorava la terra e si paragonava ad un insetto con le antenne tese, sempre pronto a scoprire qualcosa di nuovo. Amava passeggiare in giardino e si lasciava ispirare dal canto degli uccelli e dal fruscio delle piante, come dimostrano i quadri “Il canto dell’usignolo a mezzanotte” e “La pioggia mattutina.”

Cui jerial Joan Mirò?

Joan Mirò al jere un pitôr spagnûl nassût a Barcellone intal 1893 e muart a Palma di Maiorca inte gnot di Nadâl dal 1983. Al jere fi di un orloiâr e al a scomençât a piturâ a vot agns.

Lui al adorave la tiere e si sintive come un inset cun lis antenis spiçadis simpri pront a scuvierzi alc di gnûf. Al amave cjaminâ intal zardin e si lassava ispirâ dal cjant dal rusignûl e dal cisôr das plantes, come che mostrin i cuadris “Il cjant dal rusignûl a miezegnot” e “La ploie di matine”

Di quadro in quadro, fra sensazioni, emozioni e curiosità

La casa di Mirò a Palma di Maiorca era grandissima e il tetto era a forma di ala di rondine.

Il suo studio, riprodotto nella mostra, era stato costruito davanti al mare e vicino ad un bosco: quella era la sua fonte di ispirazione nell’arte.

Mirò dipingeva le proprie emozioni, le costellazioni, molti occhi, alcuni quadri sono in bianco e nero. Infatti per un periodo, in cui si sentiva triste e sconsolato a causa della guerra le sue opere erano realizzate solo con questi due colori . Per lui il nero era l’unione di tutti i colori messi insieme.

C’erano quadri molto diversi tra loro. Infatti alcuni erano dipinti molto accuratamente, altri invece erano dipinti male, come se dipingere non gli interessasse più. Alcuni erano stati bruciati, altre tele erano dipinte da tutte e due le parti.

Mirò raccoglieva moltissimi oggetti e li trasformava in cose bellissime.

In un video abbiamo visto un musicista che suonava tutti gli strumenti raccolti da Mirò per fare musica.

Tutto ci è piaciuto di questa mostra; vedere i quadri veri è stato stupendo, perché li aveva dipinti lui e toccati lui! Avremmo voluto incontrare veramente questo grande artista!

Di cuadri in cuadri, jenfri sensazions, emozions e curiositâts

La cjase di Mirò e jere une vore grande, e il tet al jere in forme di ale di cisile.

Il sô studi, riproduzût inte mostre, al jere stâ costruît denant dal mâr, dongje du un bosc: che e jere la sô font di ispirazion artistiche.

Mirò al piturave lis sôs emozions, lis costelazions, tancj voi, cualchi cuadri al è in blanc e neri. Di fat, par un periodi, cuant che si sintive avilît e sconsolât par cause de vuere, lis sôs oparis e son stadis realizadis dome cun chescj doi colôrs. Par lui il neri al jere la union di ducj i colôrs metûs insieme.

Inte mostre a jerin tancj cuadris une vore diviers fra di lôr. Di fat cualchidun al jere piturât cun cure, altris invezit a jerin fats malamentri, come se piturâ no j interessas plui. Cierts a jerin stats brusâts, altris telis a jerin stadis pituradis di dutes dôs lis bandis.

Mirò al cjapave su une vore di robis i ju mudave in oparis tant bielis.

Intun video o vin viodût  un musicist che al sunave ducj i instruments cjapâts su di Mirò par fâ musiche.

Dut nus è plasût di cheste mostre; viodi i cuadris vers al à stat maraveôs, parcè che ju veve piturâts lui e tocjâts lui!. Varessin volût incuintrâ di persone chest grant artist!

Dipinti in mostra 1 Dipinti in mostra 2 Dipinti in mostra 3 Dipinti in mostra 4 Dipinti in mostra 5 Dipinti in mostra 7

I nostri amici più piccoli ci hanno mandato le loro riflessioni e impressioni

Noi orsetti, cosi si chiama la nostra sezione, conosciamo questo grande artista fin da piccoli perché la maestra ci ha fatto “entrare nei quadri” del pittore.

Come? Con il computer, il proiettore e noi indossando delle grandi magliette bianche, abbiamo “preso” i colori dei quadri proiettati sulle pareti diventando anche noi opere di Mirò.

Nô orsuts, cussì si clame la nestre sezion, e cognossin  chest  grant artist  fin di piçui, parcè che la mestre nus à fat entrâ intai soi cuadris. In ce mût? Cul computer, il proietôr e nô, vistûts cun une maiute blancje, o vin cjapât i colôrs dai quadris proietâts sul mûr.

Entriamo nei quadri 1 Entriamo nei quadri 2 Entriamo nei quadri 3 Entriamo nei quadri 4 Entriamo nei quadri 5 Entriamo nei quadri 6 Entriamo nei quadri 7

A Villa Manin abbiamo visto opere realizzate da Mirò a Palma di Maiorca, quando il pittore era già un po' anziano. I quadri non erano tanto tanto colorati come quelli visti a scuola, ma c'erano tanto bianco e nero. Mirò ha scoperto che con questi colori faceva dei dipinti che gli piacevano di più. Abbiamo però visto opere anche con i colori brillanti che piacciono a noi: il giallo, il rosso e il blu.

A vile Manin o vin viodût oparis metudis in vore da Mirò quant che al jere  vecjo. I quadris no jerin tant colorâts come chei che o vin viodût a scuele,  a jerin tant blanc e neri. Mirò al a scuviert che cun chei colôrs al faseve pituris che i plasevin di plui. O vin viodût, però, ancje oparis cun colôrs sflandorôs, chei che plasin a nô: il zâl, il ros e il blu.

 

Dipinti che abbiamo visto 1 Dipinti che abbiamo visto 2 Dipinti che abbiamo visto 3 Ammiriamo le opere di Mirò 1 Ammiriamo le opere di Mirò 2 Ammiriamo le opere di Mirò 3

Ci siamo anche divertiti a scoprire i simboli che Mirò metteva sempre: le stelle, la luna, le scale e gli uccelli. L'artista guardava con “gli occhi del cuore” ciò che lo circondava: la natura, il cielo, un sasso o un filo d'erba  e poi li trasformava in opere d'arte.

Si sin ancje divertûs a scuvierzi i simbui che  Mirò al meteve simpri: lis stelis, la lune, lis scjalis, e i uciei. Il pitôr al cjalave cui voi dal cûr dut ce che lu contornave: la nature, il cîl, un clap, o un fîl di jerbe e dopo ju mudave in oparis di art.

Anche noi come Mirò 1 Anche noi come Mirò 2 Anche noi come Mirò 3

A Mirò piaceva tanto il colore blu, il colore del cielo di notte, il colore dei sogni, ed è il colore dell'ultima stanza che abbiamo visto dove il pittore ci saluta forse per andare tra le stelle che amava tanto.

A Mirò ai plaseve une vore il colôr blu, il colôr dal cîl di gnot, il colôr dai siums, che al è il colôr de ultime stanzie che ‘o vin viodût indulà che il pitôr nus salude, salacor par lâ tra lis stelis che al amave tant.

A scuola ci siamo messi al lavoro e abbiamo realizzato un'opera che abbiamo visto e che fa parte dei dipinti che Mirò ha dipinto sulla figura della donna e che il pittore ammirava tanto perché può diventare mamma. Poi abbiamo iniziato a preparare un foglio con della sabbia incollata sopra per poi dipingere perché Mirò dipingeva su ogni materiale che trovava. Volete sapere di più? Venite a trovarci e vedrete che artisti siamo noi bambini di 5 anni!

A scuele si sin metûs al lavôr e o vin realizât une opare che o vin viodût e che e fâs part dai cuadris che Mirò al a piturât su la figure de femine che lui al amirave une vore parcè che e podeve diventâ mari. Dopo o vin scomenzât a preparâ un sfuei cul savalon incolât parsore par piturà parcè che Mirò al piturave parsore ogni materiâl che al cjatave. Voleso savê di plui? Vignît a cjatanus e viodarês ce artists che o sin noaltris fruts di cinc agns!

Gli artisti siamo noi 1 Gli artisti siamo noi 2 Gli artisti siamo noi 3 Gli artisti siamo noi 4 Gli artisti siamo noi 5 Gli artisti siamo noi 6 Gli artisti siamo noi 7 Gli artisti siamo noi 8 Gli artisti siamo noi 9