Vai direttamente al contenuto principale
Ora sei in: home > didattica delle lingue > Une miracôlose vuarison
Logo di CollinRete

Identikit di casa mia

Une miracôlose vuarison

Gli alunni di classe seconda della scuola primaria di Flaibano (anno scolastico 2011-2012) hanno inventato una storia fantastica legata al loro sfondo integratore: il mondo di Silo.
Per la correzione in lingua friulana ha collaborato la dottoressa Michela Vit, i contenuti dei fumetti sono libera espressione dei bambini.

 

cliche su la figure par ingrandîle

Une miracôlose vuarison

É una tiepida giornata di aprile nel mondo di silo, Milli la marmotta e lo gnomo Mignolino sono nel bosco a cercare gemme di gelso e bacche di ginepro per preparare le pozioni magiche.

Nino il ragnetto sta costruendo la sua ragnatela, mentre i due ghiri, le tartarughe, il leprotto, la rana e il rospo fanno delle gare di corsa e salti, sotto lo sguardo attento del giudice di gara: il gufo Gigetto.

E je une zornade clipe di avrîl, Milli la marmote e il guriut Mignolino a son tal bosc par cirî cualchi butul di morâr e di zinevron par preparâ lis misturis magjichis.

Nino il raiut al sta fasint sù la sô tele di ragn, intant che i doi glîrs, lis tartarughis, il jeurut, il crot e la ‘save a son daûr a disfidâsi in garis di corse e di salts, sot la voglade atente dal judiç di gare: il çus Gigetto.

cliche su la figure par ingrandîle

a son daûr a disfidâsi in garis di corse e di salts

Ad un certo punto Nino, il ragno, richiamato dai versi felici degli animali, smette di lavorare e decide di unirsi a loro.

Inizialmente il ghiro e le tartarughe sono un po’ titubanti, non conoscono Nino e hanno paura di lui.

Dopo un po’ prendono confidenza e si divertono un mondo a giocare con i fili della ragnatela; nino è felice ha trovato nuovi amici.

A un ciert pont Nino, il ragn, riclamât des vôs dai animâi, al mole di lavorâ e al decît di zontâsi a lôr.

Tal imprin il glîr e lis tartarughis a cencenin, no cognossin Nino e a àn pôre di lui.

Dopo un pôc di timp a cjapin confidence e si divertissin une vore a zuiâ cui fîi de tele di ragn; Nino al è content stant che al à cjatât gnûfs amîs.

cliche su la figure par ingrandîle

si divertissin une vore a zuiâ cui fîi de tele di ragn

Alla fine dei giochi il gufo decreta come vincitore il ghiro Gheo e tutti, escluso Nino, lo applaudono. Il ragnetto è geloso della sua vittoria, così, spinto dalla rabbia, si avvicina al ghiro e lo punge ad una zampetta iniettandogli il suo potente veleno.

Il ghiro si sente subito male, la zampetta si gonfia e gli amici animali cercano, senza riuscirci, di curarlo con impacchi di miele. Nel frattempo Nino si nasconde nella sua ragnatela: si sarà forse pentito?

Ae fin dai zûcs il çus al nomene tant che vincidôr il glîr Gheo e ducj, gjavant fûr Nino, i batin lis mans. Il raiut al è zelôs de sô vitorie, cussì, sclopât di rabie, si svicine al glîr e lu beche intune çatute inietant il so velen potent.

Il glîr si sint subite mâl, la çatute si sglonfe e i amîs animâi a cirin, inutilmentri, di curâlu cun trataments di mîl. Infratant Nino si scuint te sô tele di ragn: che si sedi forsit pintût?

cliche su la figure par ingrandîle

a cirin, inutilmentri, di curâlu cun trataments di mîl

Per salvare Gheo servono le cure di Mignolino e Milli, così il nibbio decide di andare alla loro ricerca, sorvolando il boschetto.

Appena li scorge spiega l'accaduto e li fa salire sulle sue ali trasportandoli, in un batti baleno, nella tana di Gheo.

Mignolino estrae subito dal suo sacco preziose erbe curative, con l'aiuto di Milli le riduce in briciole, le mescola e spalma la pomata ottenuta sulla ferita.

Par salvâ Gheo a coventin lis curis di Mignolino e di Milli, cussì il çus al decît di lâ a ciriju, svualant parsore dal boscut.

Cuant che ju viôt ur conte ce che al è sucedût e ju fâs montâ sù su lis sôs alis e, bot e sclop, ju puarte te tane di Gheo.

Daurman Mignolino al gjave fûr dal so sac preziosis jerbis cun proprietâts curativis, cul jutori di Milli les tace in piçui tocuts, les messede e al da sù la creme otignude su la feride.

cliche su la figure par ingrandîle

ju fâs montâ sù su lis sôs alis

Finalmente, dopo cinque giorni, Gheo riapre gli occhi e chiede un po’ d’acqua: è salvo!! Dopo una settimana si riprende del tutto e inizia a correre nei prati con i suoi amici.

Il ragno Nino, che per tutto il tempo era rimasto nascosto, si reca subito a chiedergli scusa, non immaginava che il suo veleno fosse così tossico … in futuro l’avrebbe usato solo per difendersi dai predatori. Il ghiretto lo perdona e ritornano amici.

Alfin, daspò cinc dîs, Gheo al torne a vierzi i voi e al domande un pocje di aghe: al è vîf!! Dopo une setemane al torne in salût e al scomence a cori tai prâts cui siei amîs.

Il ragn Nino, che dilunc dut il timp al jere restât platât, al va subite a domandâi scuse, nol imagjinave che il so velen al fos cussì velenôs … pal avignî lu varès doprât dome par difindisi dai predatôrs. Il glirut lu perdone e a tornin a jessi amîs.

cliche su la figure par ingrandîle

a tornin a jessi amîs

Immagine della testata in alto: Panorama da Arcano Superiore
Per gentile concessione dell'autore, Vittorio Sgoifo socio del Circolo Fotografico "Ernesto Battigelli" di San Daniele del Friuli