Vai direttamente al contenuto principale
Ora sei in: home > a proposito di scrittura > Checo nol sint ben - Francesco non ascolta > lavôr pe comprension e pe analisi
Logo di CollinRete

A proposito di scrittura

Checo nol sint ben - Francesco non ascolta

Pe comprension e pe analisi

Marche intal test che tu as let lis frasis che ti puedin fâ capî lis informazions che ti vegnin domandadis intai ponts che tu cjatis chi sot, po dopo scrivilis untal to cuadern.

  • cui jerial Checo;
  • cual fastidi vevial;
  • par cual motîf sô mari e jere preocupade;
  • cui isal, secont te, l’omenut vistût di grîs;
  • ce sucedial tra Checo e lui;
  • parcè Checo al jere tant spaventât.
  • cemût finissie la storie
  • scrîf ce che ti a insegnât?

Scrîf intal to cuadern ce che tu as capît di cheste storie

Cîr e segne cuntun colôr lis peraulis che il frut e l’omenut a sgambiavin une cun l’altre.

Slungje tu lis secuencis di peraulis in rime

Cjan - carantan - ................. - ................. - .................
Zugatui – garbatui - ................ - ................ - .................
Balon – nason - ................... - ................. - .................
Normâl – carnevâl .................. - ................ - ................

Descrîf l’omenut marcant la particularitât di chest personaç. Juditi cun chest scheme:

  • La figure in gjenerâl
  • La muse
  • Il vistiari
  • Lis carateristichis (la vôs, lis mans, il mût di movisi, ...)
  • Lis abitudinis

Per la comprensione e per l’analisi

Sottolinea nel testo che hai letto le frasi che ti permettono di capire le informazioni richieste nei punti elencati qui sotto e poi scrivile sul quaderno:

  • chi era Francesco;
  • quale problema aveva;
  • per quale motivo la sua mamma era preoccupata;
  • chi era, secondo te, l’omino vestito di grigio;
  • che cosa succede dopo il loro incontro;
  • per quale motivo Francesco si spaventa;
  • come si conclude il racconto;
  • scrivi quello che ti ha insegnato questo racconto.

Racconta in breve quello che hai capito di questa storia.

Cerca e segna in colore le parole che il bambino e l’omino grigio scambiavano una con l’altra.

Continua la sequenza di parole in rima:

Cagnolino-soldino- ................ - ................ - .................
Giocattoli-carabattole - .............. - .............. - ..............
Pallone-nasone - ................. - ................. - .................
Normale-carnevale- - ............... - ............... - ...............

Descrivi l’omino vestito di grigio sottolineando le caratteristiche di questo personaggio. Puoi usare questo schema:

  • L’aspetto fisico generale
  • Il volto
  • L’abbigliamento
  • Le caratteristiche (la voce, le mani, il modo di muoversi …)
  • Le sue abitudini.

 

Immagine della testata in alto: Panorama da Arcano Superiore
Per gentile concessione dell'autore, Vittorio Sgoifo socio del Circolo Fotografico "Ernesto Battigelli" di San Daniele del Friuli